WEKO3
アイテム
落語表現を教育に生かす--ワークショップレポート
https://osaka-aoyama.repo.nii.ac.jp/records/35
https://osaka-aoyama.repo.nii.ac.jp/records/3526f3d744-c092-4224-8d9a-7983c70b921c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-02-26 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 落語表現を教育に生かす--ワークショップレポート | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A workshop report: application of rakugo expressions in the field of education | |||||||||
言語 | en | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | Classical comic monologue | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | Lives of ordinary people | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | Psychological play | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | Play on words | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | Total individual capacity | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | Communicational capacity | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | Representative capacity | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
桂, 蝶六
× 桂, 蝶六
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Rakugo (classical comic story telling) entails psychological drama about the lives of ordinary people and it often includes play on words. The most important aspect in performing rakugo is the philosophy on which your act of story telling is based. In other words, your story should not only be humorous, but also convey your concept about the nature of human beings. In my view, the story should leave a pleasant and meaningful aftertaste in the listener’s mind. Along this line of approach, rakugo may develop into an ideal educational text material to foster total human capacity including communicative, linguistic, and descriptive capabilities of students when adopted as a subject in classrooms. The present paper describes what I have experimentally conducted in various workshops at primary, junior high, and senior high schools in and around Osaka and Kyoto in an attempt to verify my above view. | |||||||||
書誌情報 |
大阪青山大学紀要 en : Journal of Osaka Aoyama University 巻 3, p. 61-74, 発行日 2010-03-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 大阪青山大学『大阪青山大学紀要』編集委員会 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 18833543 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12494683 | |||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 40019018218 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |