WEKO3
アイテム
小学校における異教科との合科的・関連的指導用カリキュラム開発--理科と国語の合科授業の1提案
https://osaka-aoyama.repo.nii.ac.jp/records/28
https://osaka-aoyama.repo.nii.ac.jp/records/2821c1da98-e9a4-4dab-8021-327557876be7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
JOAUvol3.9-19(OCR)s (4.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-02-26 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校における異教科との合科的・関連的指導用カリキュラム開発--理科と国語の合科授業の1提案 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of a curriculum to teach two different subjects jointly and interactively in elementary schools: a proposal of combination of science and Japanese lessons | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 合科授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 理科と国語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カモフラージュ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 隠し絵 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保護色 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自然の忍者 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | combined education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | science and Japanese wording | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | comouflage | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kakusi-e | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | concealable color | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ninjas in nature | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
石橋, 文秀
× 石橋, 文秀× 大澤, 茂男× 高木, 典子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Camouflage, an interesting biological phenomenon, is observed in nature. In a 3rd year’s textbook of science for elementary schools, camouflage in insects for the defense purpose is poorly dealt with. On the other hand, a textbook of Japanese of the same series gives rich descriptions on this subject, although little experimental evidence that would be obtainable in the field work is given. To fill these contradictions and deficiency gaps, the present work attempted to propose a curriculum named “Ninjas” in nature, to combine the science and Japanese subjects as follows: The 1st lesson is to look for insects in the field as a science class, 2nd to learn Japanese wording for camouflage in “Kakusi-e” in nature, 3rd to observe the ecology of insects and other creatures in the field, 4th to pay attention to hiding colors such as the vertical stripe pattern of the tiger and the mimicry of the octopus seen in nature just like Ninjas in nature, and 5th to make presentation and the summarization. | |||||
書誌情報 |
大阪青山大学紀要 en : Journal of Osaka Aoyama University 巻 3, p. 9-19, 発行日 2010-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 大阪青山大学『大阪青山大学紀要』編集委員会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18833543 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12494683 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 40019018211 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |